5 Ocak 2011 Çarşamba

Özel Güvenlik Görevlilerinin Çalışma saatleri

Özel güvenlik görevlilerinin çalışma ve mesai saatleri haftalık 45 saat aylık olarakta 225 saat olarak kanunda düzenlenmiştir.Bunun dışında kalan çalışma saatleri fazla mesaiye girer ve fazla mesai ücreti ödenmesi gerekir.Ancak günümüzde pek çok firma bu yasayı ihlal etmekte ve fazla mesai yaptırmakta ve fazla mesai ücretlerini ödememektedir.Bu gibi durumlarda bu durum bir tutanakla tespit edilerek iş mahkemesinde dava açabilirsiniz.Tabii bu durumda işten atılmayı göze alırsanız?

45 yorum :

Adsız dedi ki...

slm ben bır güvenlik olarak ayda 286 saat çalışıyorum iş mahkemesine baş vurmam için neler gerekli şartları nedir yani?

Adsız dedi ki...

ben güvenlikçi değilim ama iş mahkemesine başvurmak için noter tespiti yapılması yeterli olacaktır. hatta iş mahkemesine başvurmadan önce bölge çalışma müdürlüklerine konuyla ilgili müracaat etmeniz takdirde onlarda gerekli tespitleri yapabilirler. ayrıca bu konudan dolayı dava açıpta işten çıkartılma tehdidiyle dava açarsanız işe iade kazanma olasılığınız yüksek olup bu dönemde yaşamış olduğunu bütün kayıplarınız da mahkeme kararıyla şirketçe karşılanır... ve lütfen bizlerin haklarını korumak amacıyla çıkartılmış olan 4857 sayılı iş kanununu okuyup öğrenin... saygılar

Adsız dedi ki...

ben bir ö.g.g olarak hukuksal eksiklik var nasıl gorev yetkı ve sorumluklarmz 5188 sayılı kanunda belırtılmıs ıse calısma saatlerıde bu kanuna tabı olarak ıcıne alabılırdı bu hususu 5188 baglamdıkları ııcn personellerin hakları gasp ediliyor bunun icin hangi bakanlık neznınde bır duzenleme yapılır bu konuyla ılgılı nasıl hareket etmek lazm

adsı dedi ki...

bir firmada özel güvenlik değilim ama güvenlik görevi yapıyorum aylık normal de 180 saat çalışmam gerekirken 250 saati buluyor . buna karşılık izin fln kullanmam gerekiyormu . fazla çalışmamı mesayi almadan nasıl telafi edebilirim ?

Adsız dedi ki...

slm ben bır guvenlik gorevlısı olarak gunde 11 saat haftada 1 gun of olarak calısmaktayım aylık 286 saat calısmıs oluyorum bunu nereye nasıl sıkayet etmem gerekıyor ve dıger gece nobetıne gelen arkadasta gunluk 8 saat calısıyor haftada 1 gun of yapıyor ama aynı parayı alıyoruz yardımcı olurmusunuz bana

nahit dedi ki...

yukarıda belirtildiği gibi durumu bir tutanakla tesbit edip iş mahkemesine dava açabilirsiniz.Tabii bu durumda işinizi de kaybedebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

slm bende bir özel güvenlik görevlisiyim işe girerken bize bazı kagıtlar imzalatıyorlar haklarımı aldın verilen görevde çalışacagım gibi bu kagıtların geçerliligi nedir...birde bende bilgisayar kayıtı olarak iş yeri personelinin nöbet cizelgesi var bu nöbet çizelgesinde çalışma sürelerimiz belli bu bilgisayar kaydı delil olabilirmi Birde iş yerinde bilgisayar kayıtlarıyla örtüşen imza defteri var bu deftere işe geldigimiz günlerde imza atıyoruz bunların delil olmaihtimali nedir

nahit dedi ki...

o belgeyi işten çıkardıklarında tazminat ödememek için imzalatıyorlar.delil kabul edilebilir ama defteri sana verirlermi

Adsız dedi ki...

4857 sayılı kanuna göre bir özel sektör calısanı ( bizde dahiliz bunun ıcıne ) haftada 45 saat ayda 180 saat calısır dıye bılıyorum ben 225 olmaması lazım 225 rakamı nasıl ortaya cıkıyor kı ?

12 saatlı vardıya sıstemınde genellıkle personel 240 saat calıstıgı ıcın ortalama ( 20 saat yemek ve çay aralarını cıkarırsak ) 220 saat uzerınden ucertlendırılmesı gerekır ve buda ayda 40 saat mesaı anlamına gelır. Eger bu 40 saat mesaıyı alamıyorsanız SGK ya basvurup hakkınızı aramanız gerekır. ( Eger yanlıs bıldıgım bır sey varsa lutfen duzeltın )

volkan dedi ki...

Arkadaslar bu guvenlik gorevlileri icin onceden ayda 180 saat degilmiydi simdi 225 mi oldu hani devlet iyilestirme yapacakti bumudur onlarin iyilestirme anlayisi ve bumudur bbp verdikleri soz yaziklar olsun bunlara daha ne denir ki

Adsız dedi ki...

Çalışma bölge müdürlüğünden müfettişler geliyor,kendi bünyesinde olan yerleri denetliyorlar.Bir çalışan güvenliğin yanına gidip sorsalar kaç saat çalışıyorsun onlarda işin yolunu bulmuşlar.Denetleme böyle olur ne işin var senin yönetim idare makamında ağzından bir kelime kaçırsan işyerine ceza veriyorlar,sen ekmeğinden oluyorsun.Çalışma Bölge Müd.İst. şikayet servisi ağzından iki kelime alıp imza ettiriyorlar.Haklı iken haksız duruma düşüyorsunuz.Sakın bir hukukçuya danışmadan hareket etmeyin.Saygılar..

Adsız dedi ki...

işçiyiz iş kanununa tabiyiz aylık 180 saatten fazlası mesaidir 225 değil

Adsız dedi ki...

yurt kurda çalışıyorum.normalde 8 saatten fazla nöbete kalmamam gerekirken 12 saate çıkarıldı.ayda 192 saat çalışıyorum.birileri sırtımızdan geçiniyor.ama bu millet koyun olduktan sonra bizi güden çok olur.birileri iplerimizi verdi taşeronun eline allah yarattı demiyorlar.taşeronlar köle gibi çalıştırıyor bizi.birileri de buna göz yumuyor.eee işlerine böylesi geliyor.aç bırakırsan bir lokma ekmeğe köle edersin politikası izleniyor.

Adsız dedi ki...

bir otelde 3 kişi 800 tl ye dönüşümlü 7/24 nöbet tutuyoruz..adam bası ayda 240 saate tekabül ediyor..özel güvenlik şubeden oteli denetlemeye geliyolar kılıgıma kıyafetime bakıyolar çaylarını içip gidiyolar..demiyolarki kaç saat çalışıyorsunuz 7\24 güvenlik isteyen kuruma 3 kişi yeter mi? Devlet kime ne ayar vercegini iyi biliyor otelin kendi personeli 8 saati 1 dk gecsin mesai alıyor bi şikayet edilsin otele ceza yagıyor,bizleri koruyan denetleyen kim ?

ÖZEL DAYI dedi ki...

özel güvenlik görevlilerinin üzerinden birçok firma haksız şekilde güvenlik görevlisinin hakını yiyiyor ne yapsın yoksa işsiz kalcak haftalık 45 saatmi,ş çok az sayıda firma buna uyuyor geri kalan lar günlük 12 sat ve üstü haftada 6 gün hatda 15 günde 1 gün izin kulanıyoy şikayet etsen ne olacak gelen memurlar arkadaşın dediyigibi elbise sakal traş gerisi yok ben çalışyom çalıştığım firmaların hepsi 12 saat çalıştırdı ne oldu sonuç sıfır sadece İŞİMDEN OLDUM ALLAH içi,n işini yapsalar problem ortadan kalkar ama ne yazıkki ben özel güvenlik daire başkanlığının görevini yerine getirmediyini düşünyomn buda birşeymi
firmalar valahada billahada sigorta bile yapmıuyorlar 30 gün çalıştıryorlar 10 gün gösteriyorlar. ÖZEL BABA

ÖZEL DAYI dedi ki...

buda birşeymi çoğu firma ihaleyi almak için çok ucuz fiata alyor ondan sonra ö.g.g çalışanını ayda 320 sat bile çalıştırıyor verdiyi para aylık 800 tl veryor işine gelirse nasıl olsa emniyetden ve ordudan emekli olan emekliler 700 tl ye veya 600tl ye çalışyorlargündüz nöbet tutulan yerde özel güvenlik kartı olan arkadaşlar çalıştırıyorlar gece her hangi bir vatandaş çalıştırıyorlar nasılş olsa denetleme yok nasıl parakazanacaklar firmalar işte bu yüzdenişçinin hakını yiyorlar kul hakkı denen hak var alah katında ne yazar herşey para

ÖZEL DAYI dedi ki...

buda bşeymi firmalara nedemeli valilikden çalışılan yere dielim 20 kişilik ö.g.g çalışanı alınacak yetki belgesini alyorlar ondan sonra 20 kişi yerine 10 kişi çalıştırıyorlar nedenmi firmada çalışan kendi elemanlarından 10 kişi sigortalı yopyorlar 10 kendi elemanı 10 da güvenlik etdimi 20 kişi sigortalı nedeni az vergi ödemek 20 kjişinin giderini düşmek bunları kimse yuazmaz ama gerçekler?ondasn sonra ö.g.g. mecburen ayda 260 veya 240 veya 320 sat çalışmak zorunda kalyor dedimya ilk yazımda denetleme olsa bunlar olmazn burda şunuda bilmek gerekir çoğu çalışan arkadaşlarımıza temizlik bulkaşık fabrika vb gibi yerleri temizliyi utanmasalar yataklarınıda ö.g.g çalışana yaptıracaklar yapmasan işine son veryorlar alışılmış bu yasa var uygulayan kim şikayetler yalan inamıyorum ben şikayet etdim 3 firmayı dedimya hiç birşey olmadı olan benim işi,me oldu ne ise ben ÖZEL GÜVENLİK çalışanlarına bir tavsiyem var alsınlar 99 bir TESBİH SABIR ÇEKSİNLER

Adsız dedi ki...

Özel Güvenlik Daire Başkanlığı'nın görevini yeterince yapmadığını düşünüyorsanız Başbakanlık şikayet merkezi Bimer 150 hattını arayıp kimliğinizi vermeden şikayetlerinizi dile getirebilirsiniz. Bilginize...

12saatçalışan dedi ki...

izmirde ö.g.g siyim günlük 12 saat çalışıyorum haftalık 1 gün iznim var.eğer şikayet edebilirseniz sevinirim.ben kaçkez kuruma dedim ama tüm güvenlik şirketi böyle dedi ve beni yolladılar.maaş ise ortalama maksimum 850 tl veriyorlar.bu güvenlik şirketleri deltaş,gut's ve vadi dir bunlar bildiklerim tabi.tşk ler

bayram kızılay dedi ki...

Yukardaki özel güvenlik mesai saatlarının 45 saat'ten 225 saate kadar olan süreyi kesinlikle özel güzenlik şirket sahipleri belirlemiştir. Çünkü işlerine öyle geliyor. Çalışma bakanlığının belirttiği süreye göre haftalık 45 aylık 180 saattir. Bu sürenin üstü mesai olarak belirtilmiştir. Kimse davacı olmasın diye bu süreyi 45 ve 225 olarak belirtmişlerdir. Bu yazıya itimatı olmayan çalışma bakanlığı 170 nolu telefonu arayabilir. Saygılarımla.

Müfettiş dedi ki...

Bir konutta alişveriş merkezinde yol ve yemek yok 900 920 960 1000 tl ücret net 680 650 630 tl yapar asgari ücret 739tl asgari ücretin altına çalişmayın çaliştiranları şikayet edin

Adsız dedi ki...

kimi kime şikayet ediyorsun be kardeşim ben 3 yıl önce şirketle bir yıllık sözleşme imzaladım ama 4 yılldır sözleşmem yok şirket kaç sefer çağırdı ama imzalamadık. şimdi ben işten ayrılmak istiyorum haklarımı kimden alacam :???

SORU dedi ki...

245 saat çalışıyorum mesai vermiyolar ihaleyi firma kaybetti işten çıkardılar yinede şikayet etsem ne olur hakkımı alabilirmiyim ?

Adsız dedi ki...

Sektor lideri cok guvenilen SECURİTAS firmasinda ozel guvenlik olarak calisiyorum adamlar verdikleri egtimlerde 195 saatin uzeri mesai sayilir diyorlar cok kontrol edildigi soylenilen brifing ve ders notlarini incelesinler gorsunler dumen nasil yapilirmis

Adsız dedi ki...

bi yerde özel güvenliğim 45 gündür izinsiz çalışıyorum işten ayrılacağım diyorum tehdit ediyorlar sözleşmen var bırajkamzsın bıraktığın takdirde 5bin tl tazminat falan alırız doğruluğu ne kadar olabilir teşekkkürler

Adsız dedi ki...

kim mağdursa hakkını arasın

Adsız dedi ki...

Allah'ın haşa olmadığı (güvenlik şirketi sahiplerinin kalbi) yerde her türlü alçaklığı adaletsizlii görebilirsiniz. Hani bu iktidar bu yamukları düzeltecekti? İsmi de Adalet ve Kalkınma Partisi. Böyle mi adalet olur? Böyle mi kalkınma olur? Siz yatağınızda rahat yatarken ve aylık 10 bin TL' yi cebe indirirken güvenlikçiler 240 saat ayda çalıştırılarak hakları gasbediliyor. Adam en başta tazminsat talep etmeyeceğine dair kağıt imzalatıyor. Çalışma Bakanlığı ne işe yarıyor? Bu alçak insanların firmalarını neden denetlemiyor? 3 güvenlikçinin sırtından 5 güvenlikçi parası vuruyorlar. Düşünsenize günde 12 saat çalışıyorsunuz. Bunun 4 saati fazladır ve mesaiye girer. Ama hak nerede, adalet nerede? İşi vermişler taşeron firmalara.Kene gibi garibanın kanını emiyorlar. Buradan sesleniyorum. Ey Güvenlik Şirketleri! Kazancınız vallahi haram, billahi haram. Tabii eğer helali haramı biliyorsanız.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar sendika kuruldu ve sendika hakkı verildi size hiç bir baskı yapamazlar öz-iş sen sendikası özel güvenlikçilerin sendikası haklarınızı arayın avukatları ve kazanmış oldugu mahkeme kararları var ellerinde sizin sonunakadar arkanızda duruyor bben de 240 çalışıyordum şimdi 180 oldu çalışma saatleri bilginiz olsun

Adsız dedi ki...

Anlaşıldıki güvenlik arkadaşların hiçbiri şirketinden ve çalıştığı yerden memnun değil arkadaşım hakkın hakkınız haklarınız yeniyorsa yedirmeyin gidin ilgili yerlere şikayetinizi yapın sen şikayetini yapmazsan ben şikayetimi yapmazsam o şikayetini yapmazsa biz,siz,onlar şikayetlerimizi yapmazsak daha çook haklarımız yenir bazıları işini kaybetmekten korkuyor bizlerde bu korku oldukça adamların ekmeklerine daha çok yağ süreriz bu meslekte yalaka ve yalakalık yapan çoktur böyle devam ettiğimiz sürece kaybetmeye ezilmeye mahkûmuz

Adsız dedi ki...

selamun aleyküm 10 yıldır özel güvenlik sektöründeyim son 5 yıldır çalışmadığım özel güvenlik şirketleri kalmadı çalışmaya başlıyorsun yol yemek içinde sana verdilkeri 900 lira maaş onuda geciktiriyorlar yarısını veriyorlar izmirde son 5 yıl içerisinde bir çok özel güv şirketleri kuruldu ve bir çoğu sahtekar düzenbaz çıktı bunu ben bizzat yaşadım gördüm bazı şirketler (delta fors güv.sga güv.tm grup.obses güv.ve bir çok şirket. ben şuan 900 tl yol yemek içinde guts güv. alsancak tekel eski sigara fab çalışıyorum ayın 2sinde işe başladık 6 kişi şuan bize dediler ayın 7siyle 10nu arası maaş veriliyor malesef maaş falan vermediler sordum niye maaş yok şirket yöneticisi ee siz yeni girdiniz işe bir ay sonra maaşlarınızı alacaksınz şuan çalışıyorum avans istedim vermediler dedim durumum iyi değil yol param yok adamlar sen düzeni bozuyorsun diye bu gün şirkete çağırdılar çağırmalarının sebebi belli istifa et diyecekler...

Adsız dedi ki...

onlarda bişeymi biz 280 saat çalışıyoruz ayda hergün işe geliyoruz ikinci geceden çıktığımızda o gün izinli sayılıyoruz ertesi gün gündüz vardiyasına geliyoruz bu şekilde çalışmaylada asgari ücret artı 100 lira yemek alıyoruz silah parası yok yol yok mesai yok izin zaten yok bi akıl verin ne yapalım GARİPLER GÜVENLİK :))

Adsız dedi ki...

haftalık 45 saat çalışma ayda 180 saate tekabül eder 180 in üzeri mesai olarak geçer nerde eskişehirde tepebaşı belediyesinde çalışmaktayım ayda 240 saat çalışıyoruz izin yok mesai ücreti yahut yerine izinde yok resmi kurumlar bunu yaparsa şahıslar neler yapmaz mahkemelere başvurma hakkımız var lakin iş akitlerini fes ediyorlar fazla mesaiyi alayım diyorsanız başvurun kesin kazanırsınız örnekleride çok bu şirketler hepsi aynı hepsi kendi kesesini düşünen çalışanlarını bir ırgat olarak gören paranın esiri olmuş ahreti unutmuş insanlar kanunda işlemiyor gerekli kontroller yapılmıyor yapılan kontrollerde sadece evrak kılık kıyafet kontrolu olarak yapılıyor biri duysun sesimizi ve yardımcımız olsun Allaha emanet

Adsız dedi ki...

Kedinin aslanı boğduğu meslektir bu.800 lira maaşa haftada 57 saat çalışıyorum.yol yemek mesai felan nerdeee.bayram seyran 24 saat nöbet.hak isteyince begenmiyorsan işte kapı diyorlar.sarhoşu tinercisi hapcısı sabaha kadar uğraşıyoruz yetmiyor birde bu leş kargalarıyla uğraşıyoruz.aklı olan bu işe girmesin ortalık malı olursunuz.ben yolunu bulup mahkemeye verip mesleği bırakmayı düşünüyorum.Allah büyük bu kapı kapanır başkası açılır elbet..

Adsız dedi ki...

ya arkadaş..hevesimizi kursağımızda bıraktınız.. haftaya silahlı kimlik kartımı alacaktım ki..sizin yazdıklarınızı okudum..bunca zaman 4 aydır uğraşıyorum..bunun için mi..bu kadar kötü mü gerçekten..hiç mi iyi firma yok bu sektörde..bilgi verirseniz sevinirim..biraz da moral))

Adsız dedi ki...

özel güvenlik başı boş bir iştir arkadaşlar,kimse sahiplenmez sizi ,her adım atışınızı 2 kere tartıp ölçmeniz gerekir,zaten hak hukuk mesai yol yemek işi kimseninde umrunda değil ,yaz kış bisikletle işe gidersin ,üzerinde resmi denilen üniformayla millete kepaze olursun. işe gelince adam yerine koyarlar ,asgari ücreti verir köle gibi kullanırlar,hak hukuk falan sakın arama ,görevin başında amirin araba yıkattırır ,çay çorba yaptırır,evrak getir götür yaptırır,çalıştığın bölge Allaha emanet ,eline bir metre verirler git orayı burayı ölç ,kimse görmesin diye akşam veya gecede sağı solu boyatırlar. mesai ücretimi kimsenin umrunda olmaz ,çam fidan sularsın merdiven yıkarsın .işte kısaca özel güvenlik.

Adsız dedi ki...

silah parası diye bişey yokmuş arkadaşlar,bu konu sizce nasıl bilgisi olan paylaşsın lütfen..

Adsız dedi ki...

güvelik hakları nazaman düzelecek mezara girincemi 12saat 24sat çalışıyoruz pıroje süresi bitiyor tazminatsız çıkarmak için gidemiyeceyin yerleri gösteriyorlar mesati vermiyorlar dert cokasğari üçret verikiyor hak yok elbise ayakkabı sorun maşın günü yok vay halimize derdimizi kim dinleyecek o da yok e öl gitsinmi

Adsız dedi ki...

Kapali bi binada gece vardiyaasinda en az kanunun kac kisi calistirilmali bilen varsa cevaplarsa sevinirim

Adsız dedi ki...

Üzerimizde taşıdığımız kimlik T.C. Devletinin valilikleri tarafından bizlere verilmekte ama yaptığımız iş süresince bu dikkatten kaçarak haklarımız gasp edilip insan yerine bile konulmayıp değersiz kılınmaktayız bu durum biz ö.g.g mensuplarına kimliği veren devleti de maalesef değersiz göstermektedir.

Adsız dedi ki...

ben özel bir okulda günde 12 saat, 1 gün off ile çalışıyorum. haftada 72 saat eder. firmayla konuştuğumda "okul istemiyor ne yapalım" diyorlar. firmalar ihale alabilmek için bu adamların istediklerini yapıyorlar. yol parası bile verilmiyor. bu sebepten iş yerime yakın bir yere taşındım. bi de adam yerine koyan yok. ben taviz vermedim, yapmıyorum ama bana okul bahçesini süpürtmeye, okul müdürünün arabasını yıkatmaya, eşya ve malzeme taşıtmaya çalıştılar. haklarımı, görevimi bildiğim için yaptıramadılar. bi de cemaat okulu hesapta. kimsede Allah korkusu kalmamış. kula kulluk ettirmeye çalışıyorlar. ben şikayette de bulunacağım. işten atarlarsa atsınlar. en azından diğer arkadaşlara örnek olurum ve haklarını yedirmezler. sadece kendinizi düşünmeyin. bu yüzden bu haldeyiz. sendikadan haberim yoktu şimdi öğrendim. sendikaya gidicem, şikayet de edicem. siz de yapın. Allah bir kapıyı kapatır, bir kapıyı açar. dürüst, namuslu olursak heryerde buluruz ekmeğimizi. bizi sömürenlere göz açtırmayalım...

Adsız dedi ki...

bende özel güvenlik yapıyorum benim aklıma takıl şu yıllık izinde tatil için yurt dışına çıktığımızda bu çalıştığım şirkete bildirme gibi bir sorunumuz var mı ?

Onur Karaarslan dedi ki...

225 saatte ne oluyor yoksa sende mi patronsun...
Ulan kitabına öyle bir uyduruyorsunuz ki...
Haram olsun emeklerimiz...

Adsız dedi ki...

Ben üniversite de çalışıyorum bizle birlik te kadrolu arkadaşlar var onlar 160 saat çalişiyor 2300 tl maaş aliyor bizse 190 ve üzeri çalişiyoruz 870 tl aliyoruz bunun adinada adalet ve kalkın ma partisi diyorlar halen kimliğimizyok eski kimlik leri kullaniyoruz yasa getiriyorlarmış bunlar palab

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ozellikle kamuda ozel olarak calisanlar.mahkemelik bir durum oldugunda asil işveren devlet.sirketi degil kurumu mahkemeye vermis olursunuz.isten cikarken yada girerken tazminat yada hak almasin diye imzalatilan kagit yargitay karariyla kabul gormemektedir(siz yinede mumkunse imzalamayin)ayrica yanlis bilinen bir konuda kendiniz istifa etseniz dahi tazminat alirsiniz.cogu ben kendim ciktim diye hakkim yok diye tazminatini almiyor.valla tum haklarinizi çatir catir alirsiniz.

halil pala dedi ki...

bizler bir firmada 2007 den ıtıbaren calısan 7 guvenlıkcıyız 2007 den bu yana sabah 08:00 aksam 20:00 saatlerı arasında calısıyoruz eylul 2014 itibarı ıle aksam 22:30 sabah 10:30 sabah 10:30 aksam 22:30 saatlerı arasında calısacaksınız denıldı calısıyoruz ama bu calısma duzenı bızı fena halde yıprattı bu konu hakkında bır bılgısı olan varmı ? varsa bızı bılgılendırmenız rıca olunur tesekurler itiraz etmelımıyız yoksa iş veren bızı istedıgı gıbı calısmakta özgürmü bu sekılde calısmak ıstemıyorz dedık işten cıkın o zaman dedıler tazmınat vermemek ıcın neyapmalıyız??

Yorum Gönder

Özel güvenlikçi susma..Fikrini söyle,tartış